سیدالشهدا، مظلوم ترین موجود دنیا.

سیدالشهدا، مظلوم ترین موجود دنیا.

فکر می کنم سیدالشهدا از هر موجودی که خداوند آفریده مظلوم تر اند. 

نمی دانم به گوش شما هم رسیده یا نه؛ بعضی ها می گوید این عزاداری ها چیست؟ این همه بریز بپاش برای چیست؟ البته این حرف ها تازه نیست خیلی وقت است که این حرف ها را می زنند! اول می خواهم درباره ی این حرف بزنم که چرا عزاداری می کنیم؟ عزاداری برای مرگ امام حسین نیست! گریه کردن برای مرگ ابوالفضل نیست؟ عزاداری برای یادآوری ست. برای این که یادمان باشد کسی بوده قبل تر ها که برای هدف اش، برای اعتقادش، همه چیزاش را داد. گریه نه برای حسین که برای بیچارگی خودمان است.

این فلسفه واقعی عزاداری ست. 

اما...

 حالا چرا می گویم ایشان مظلوم ترین موجود دنیا اند؟ چون این بزرگوار همه  چیزشان را دادند در راه انسانیت، اما بعضی ها ناله می زنند گوشواره ی  رقیه!!  ایشان برای عدالت و ایمان جلوی هزاران نفر ایستادند تا بگوید اگر  مطمئنی  هدفت درست است برایش بجنگ؛ حسین با عاشورا شجاعت،  ایستادگی  برای رسیدن به هدف، ایمان، صبر و استقامت را به ما آموختند،  بعد بعضی ها  برای این که چهار قطره اشک از مردم بگیرند شروع می کنند  به خیال بافی!  عاشورا به جای این که مدرسه باشد شده بنگاه اقتصادی،  منبع درآمد. 

 امام مظلوم است چون از نام ایشان برای پیش برد اهداف سیاسی یشان  استفاده می کنند. امام مظلوم است چون بعضی ها به اسم امام نذری می  دهند که کار وام های میلیادیشان راست و ریست شود. امام مظلوم است  چون او را نفهمیدیم. برای این که برای لب تشنه اش گریه می کنیم، برای  گوش بریده دخترش، برای دست های بریده برادرش! فکر می کنم رضا کیانیان  بود که در برنامه ای داشت خاطره ای از پسرش تعریف می کرد که پسرش در  بچگی از معلمش پرسیده: مگه امام حسین نرفته بهشت، پس برای چی ما  براش گریه می کنیم؟ 

 سوالش خیلی درست است! اما معلم به خاطر این سوال او را از کلاس بیرون انداخته!

 انقدر ظاهر بین نباشیم. چرا فکر می کنیم گریه کردن برای امام حسین ثواب  دارد؟ شاید بهتر باشد این طور این سوال را بپرسم، چرا برای ثواب، برای  امامان گریه می کنیم؟باور کنید گریه بدون تفکر، بدون تزکیه نفس، بدون  آگاهی هیچ فایده ای  ندارد. به فرزندانمان نگویم برو هیئت ثواب دارد. هدف را به آنها بیاموزیم.  حسین را یک قهرمان نشان دهیم نه یک احمق که خودش و زن و بچه اش را  به کشتن داد. الکی ننالیم.

۴ ۰ ۱۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱۲)

کوثر متقی

۱۹ مهر ۹۵ ، ۱۳:۰۲

شاید برای شوک دادن به خواننده برای مقامی مثل امام و برای مخاطبی که ممکن سر سری بخونه نیاز به این حد غلظت نباشه

اگه من بودم از کلمه ی دیگه ای به جز احمق استفاده میکرد

بقیه ی پست عالی هستش

دوست نداشتید عمومیش نکنید نظرو‎:)‎


پاسخ:

۱۹ مهر ۹۵، ۱۳:۴۶
+ درست می گید اما چه کلمه ای می تونه یه همچین ولوله ای تو وجود آدم ایجاد کنه. 
بله من معتقدم بعضی از مداحان و واعظ ها عملاً نه تنها شأن عزادار رو بلکه شأن امام رو در حد یه نادان پایین می یارن، حتا پایین تر.


کوثر متقی

۱۹ مهر ۹۵ ، ۱۲:۵۶

سلام

+متن پر مغزی بود و نیازمند عمیق خواندن ...سطحی بخوانیش جالب نیست!

+اسلام مظلوم است

+ممنون جناب فروتن

پاسخ:

۱۹ مهر ۹۵، ۱۳:۳۵
ممنون از شما 
:)

خانوم لبخند :)

۱۹ مهر ۹۵ ، ۱۰:۱۹
شما اگر هم قصد خوبی از نوشتن این پست داشته باشید، طوری نوشتیدش که کلا یه برداشت غلط دیگه ازش میشه. کمی بیشتر باید دقت کرد.. هرچند من هرچقدر میخونم برداشت صحیحی نمیتونم داشته باشم..

پاسخ:

۱۹ مهر ۹۵، ۱۱:۰۰
برداشت صحیح یعنی چی؟ 
به تعداد آدم هایی که روی زمین زندگی می کنن و قبلا زندگی می کردن و بعدا زندگی خواهند کرد برداشت از یک متن وجود داره همه ی این برداشت ها هم می تونه صحیح باشه. 
نگاه من به شاهنامه با نگاه خود فردوسی و مردم زمان خودش با نگاه یک درباری زمان قاچار یا با کسی که داستان های شاهنامه رو قبل از این که فردوسی اون ها رو منظوم کنه شنیده قطعا متفاوته و نه من نه شما نمی تونیم بگیم فلان نگاه یا برداشت درسته یا غلط. 
من فکر و اندیشه خودم رو نوشتم از نظر شما نادرسته، خب این نظر شماست.
قابل احترامه و من بابت این که نظرتون صریح گفتین خیلی خیلی ممنونم :)

لطفا بگید از کجای متن، چه برداشت غلطی کردید؟
کسانی که این وبلاگ رو دنبال می کنن می دونن من همیشه متن هام رو نظر شخصی می دونم و شاید شما چیزی بگید که باعث بشه من نکته ای رو که جا افتاده و ندیدم ببینم و از شما یاد بگیرم. 
ممنون می شم اگر غلط من  از نظر خودتون رو بهم بگید. :)

محمد حسین

۱۹ مهر ۹۵ ، ۰۰:۱۶

حسین را یک قهرمان نشان دهیم نه یک احمق که خودش و زن و بچه اش را  به کشتن داد. الکی ننالیم.


این جمله اگر در مورد هر شخصی به کار می رفت مخصوصا اون کلمه (احمق) به شخصه هیچ اعتراضی نمی کردم ولی فقط می تونم بگم متاسف شدم از اینکه جایگاه امام رو اینقدر پایین می دونید که به راحتی از این کلمه در حق ایشون استفاده می کنید هر چند که می دونم توجیهتون اینه که منظورتون عکس این قضیه بوده و...

اگر ادب در کلام داشتید به جای واژه ی احمق ، از جمله و کلامی استفاده می کردید

که هیچ اسائه ادبی به ساحت امام صورت نگیره... 

پاسخ:

۱۹ مهر ۹۵، ۰۷:۵۴
ببینید من دلیل استفاده از این کلمه رو در جواب خانم لوسی می دادم 
من نویسنده ام، از چهارده سالگی به شکل حرفه ای مطالعه می کنم و می نویسم. جایگاه کلمات رو می شناسم. می دونم که از چه کلمه ای استفاده کنم تا تاثیرگذار باشه. من با استفاده از این کلمه کاری کردم که شما تا عمر دارید وقتی می بینید مداحی داره خیالبافی های خودش رو به سیدالشهدا نسبت می ده یاد این کلمه می افتید. 
من به شما شوک وارد کردم تا هیچ وقت یادتون نره که آقامون قهرمان بود و قهرمان هست. من عمدا و کاملا آگاهانه از این کلمه استفاده کردم. بعدش هم خطاب من به امام نبود به مردم بود. من به اباعبدالله (ع) بی ادبی نکردم.

محمد حسین

۱۹ مهر ۹۵ ، ۰۰:۱۰
کامنت عمومی میذارم تا هرکس اینجا رو میخونه استفاده کنه . 

پاسخ شما به کامنت خانوم لبخند : 
در باره این که چرا این طور فکر می کنم جوابتون اینه که دوست ندارم ظاهر بین باشم. ثواب رو در گریه کردن برای گوشواره رقیه (ع) نمی بینم. 

اما دیدگاه دینی در مورد گریه و عزاداری برای امام حسین : 


شیخ طوسی و شیخ مفید از ابان بن تغلب روایت کرده‌اند که حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: نَفَس کسی که برای مظلومیت ما محزون است تسبیح است و اندوه و ماتم او عبادت خدا و پوشیدن اسرار ما از بیگانگان جهاد در راه خداست .(3) 

شیخ کشی(ره) از زید شحام روایت کرده است که: من با جماعتی از کوفیان در خدمت امام صادق علیه السّلام بودیم، جعفر بن عفان وارد شد . حضرت او را اکرام کردند و نزدیک خود نشاندند و فرمودند یا جعفر! 

جعفر عرض کرد: جانم، خدا مرا فدای تو کند. 

حضرت فرمودند: به من گفته‌اند تو در مرثیه و عزای حسین (علیه السّلام) شعر می‌گوئی. 

جعفر عرض کرد: بله، فدای تو شوم. 

حضرت فرمودند: پس بخوان. 

جعفر شروع به خواندن مرثیه نمود، حضرت امام صادق علیه السّلام و حاضرین مجلس گریستند. 

حضرت آنقدر گریست که اشک چشم مبارکش بر محاسن شریفش جاری شد. 

پس از آن حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: به خدا سوگند، که ملائکه مقرب در اینجا حاضر شدند و مرثیه تو را که در مصائب حسین (علیه السّلام) خواندی شنیدند و بیشتر از ما گریستند و حق تعالی در همین ساعت بهشت را با تمام نعمت‌های آن برای تو واجب گردانید و گناهان تو را آمرزید. 

پس امام فرمودند: ای جعفر می‌خواهی که زیادتر بگویم؟ 

جعفر عرض کرد: بله، ای سید من. 

حضرت فرمود: 

هر که در مرثیه حسین (علیه السّلام) شعری بگوید و بگرید و بگریاند، حق تعالی او را بیامرزد و بهشت را برای او واجب می‌گرداند. (4) 

شیخ صدوق (ره) در امالی از ابراهیم بن ابی المحمود روایت کرده که امام رضا علیه السّلام فرمودند: ماه محرم ماهی بود که اهالی جاهلیت، جنگ و قتال را در آن ماه حرام می‌دانستند، ولی این امت جفاکار خون‌های ما را در آن ماه حلال دانستند و حرمت ما را هتک کرده و زنان و فرزندان ما را در آن ماه اسیر کردند. آتش در خیمه‌های ما افروخته و اموال ما را غارت کردند. حرمت حضرت رسالت (صلی الله علیه و آله) را در حق ما رعایت نکردند. 

همانا مصیبت شهادت حسین (علیه السّلام) دیده‌های ما را مجروح گردانید و اشک ما را جاری کرده . عزیز ما را ذلیل گردانیده است و زمین کربلا مورث کرب و بلاء ما گردید. 

پس باید بر حسین بگریند، همانا گریه بر آن حضرت گناهان بزرگ را فرو می‌ریزد. 

سپس حضرت رضا علیه السّلام فرمودند: پدرم چون ماه محرم داخل می‌شد کسی آن حضرت را خندان نمی‌دید. و اندوه و حزن پیوسته بر او غالب می‌شد تا روز عاشورا. آن روز، روز مصیبت و حزن و گریه او بود و می‌فرمود: امروز روزی است که حسین (علیه السّلام) شهید شده است. 

و همچنین شیخ صدوق از آن حضرت روایت کرده: هر که روز عاشورا روز مصیبت و اندوه گریه او باشد حق تعالی روز قیامت را برای او روز شادی و سرور گرداند و دیده‌گانش در بهشت به نور ما روشن شود. (5) 

از ریان بن شبیب روایت شده است که گفته روز اول محرم به خدمت امام رضا علیه السّلام رسیدم حضرت فرمودند: ... ای پسر شبیب اگر بر حسین (علیه السّلام) گریه کنی و آب دیده‌گان تو بر روی تو جاری شود حق تعالی جمیع گناهان صغیره و کبیره تو را می‌آمرزد خواه اندک باشد و خواه بسیار. 

ای پسر شبیب: اگر می‌خواهی خدا را ملاقات کنی در حالی که هیچ گناهی نداشته باشی حسین (علیه السّلام) را زیارت کن. 

ای پسر شبیب اگر می‌خواهی که در غرفه‌ای از بهشت با رسول خدا و ائمه طاهرین محشور شوی قاتلان حسین (علیه السّلام) را لعنت کن. 

ای پسر شبیب اگر بخواهی مانند شهدای کربلا باشی و ثواب آنها را داشته باشی هر گاه مصیبت آن حضرت را یاد کردی بگو: یا لَیتَنی کُنتُ مَعَهُم فَاَفُوزَ فَوزًا عَظیماً؛ ای کاش من با ایشان بودم و رستگاری عظیمی می‌یافتم. 

ای پسر شبیب اگر می‌خواهی در درجات عالیه بهشت با ما باشی پس برای اندوه ما اندوهناک باش و در شادی ما شاد. بر تو باد ولایت و محبت ما که اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد حق تعالی او را در قیامت با آن محشور می‌گرداند. (6) 

ابن قولیه با سند معتبر روایت کرده از ابی هارون مکنوف که گفت: به خدمت حضرت صادق علیه السّلام مشرف شدم آن حضرت فرمودند. که برای من مرثیه حسین (علیه السّلام) بخوان. من نیز شروع کردم به خواندن. 

امام فرمود: به این صورت نخوان به همان سبک و سیاقی که نزد خودتان متعارف است و نزد قبر حسین (علیه السّلام) می‌خوانید بخوان. پس من خواندم. 

حضرت گریستند و من ساکت شدم. 

فرمود: بخوان، من خواندم تا آن اشعار تمام شد. 

حضرت فرمود: باز هم برای من مرثیه بخوان، من شروع کردم به خواندن این اشعار: یا مَریَمُ قومُی فَاندُبی مَولاکِ وَ عَلیَ الحُسَین فَاسعَدی بِبُکاکِ 

پس حضرت بگریست و زن‌ها هم گریستند و شیون نمودند و هنگامی که از گریه آرام شدند فرمودند: ای اباهارون هر کس برای حسین (علیه السّلام) مرثیه بخواند و یک نفر را بگریاند بهشت بر او واجب می‌شود. و سپس فرمودند: هر کس امام حسین علیه السّلام را یاد کند و بر او گریه کند بهشت بر او واجب می‌شود. (7) 

به سند معتبر از عبدالله بن بکر روایت کرده‌اند که گفت: روزی از حضرت صادق علیه السّلام پرسیدم که یابن رسول الله اگر قبر حضرت امام حسین علیه‌السّلام را بشکافند آیا در قبر آن حضرت چیزی خواهند دید؟ 

حضرت فرمود: ای پسر بکر چه بسیار عظیم است سؤال تو به درستی که حسین بن علی علیهماالسّلام با پدر و مادر و برادر خود در منزل رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشند و با آن حضرت روزی خورده و شادمانی می‌کنند. 

گاهی بر جانب راست عرش آویخته و می‌گوید پروردگارا وفا کن به عهدی که با من بسته‌ای و نظر می‌کند بر زیارت کنندگان خود، ایشان را با نام‌هایشان و نام پدرانشان می‌شناسند. و نظر می‌کنند به سوی آنهائی که بر او گریه می‌کنند و برایشان طلب آمرزش کرده و از پدرانشان می‌خواهند که برای آنها استغفار کنند و می‌گویند: 
ای گریه کننده بر من اگر بدانی خدا چه جیزی برای تو مهیا کرده از ثواب‌ها، هر آینه شادی تو زیادتر از اندوه تو خواهد شد. 

آن بزرگوار از حق تعالی درخواست می‌کند که هر گناه و خطا که گریه کننده بر او کرده است بیامرزد. (8) 

ارزش قطره اشک برای امام حسین علیه السلام 


قطره‌ای از آن اگر در جنهم بیفتد آتش و حرارت آن را خاموش می‌کند. 

ملائکه خود آن اش‌کها را گرفته و در شیشه‌ای ضبط می‌کنند. (9) 

برای هر عملی ثواب محدودی است جز ثواب آن اشک که اجر آن محدودیتی و یا اتمامی ندارد. 


چشم گریان در عزای امام حسین علیه السّلام و ارزش آن
اگر اشک بر امام حسین علیه السّلام دارای این همه اعتبارست یقینا چشمی که در عزای او گریان باشد نیز خواص و ویژگی‌های مربوط به خود را دارد. 

خواص چشم گریان در عزای امام حسین علیه السلام 
آن چشم در نزد خداوند از تمام چشم‌ها محبوب‌تر است.(10) 


همه چشم‌ها در روز قیامت گریانند مگر چشمی که بر امام حسین علیه السّلام گریه کرده باشد. (11) 

آن چشم روشن شود به نور کوثر و نظر به آن. (12) 

آن چشم را ملائکه تبرّک می‌کنند و اشک را خود از آن پاک می‌کنند.(13) 

خواص گریه برای امام حسین علیه السلام 


هر کسی که تا به حال خداوند این مرحمت را در حق او نموده باشد و توانسته باشد قطره اشکی در عزای آن حضرت از دیدگان جاری سازد به خوبی آثار و برکات نورانی و حالات معنوی وصف ناشدنی آن را در یافته اما گریه برای آن حضرت خواصی مربوط به خود را دارد که ما اجمالاً بعضی از آن را ذکر می‌کنیم: صله حضرت محمد صلی الله علیه و آله است. (14) 

مساعدت و یاری حضرت زهرا سلام الله علیها است زیرا آن مکرمه هر روز در عزای فرزندنش می‌گرید. (15) 

اداء حق پیامبر صلی الله علیه و آله، خدا و ائمه هدی علیهم السّلام است. (16) 

گریه برای آن حضرت تأسی به انبیاء، ملائکه و عبادالصالحین خداوند است. 

اداء مزد رسالت پیامبر است زیرا در قرآن آمده که مزد رسالت پیامبر مودّت ذی القربی (دوستی با خاندان رسول خدا) است. ترک آن جفا به آن حضرت است. (17) 

تسلی دهنده دل از جمیع گریه‌ها و اندوه‌ها است. (18) 

خواص مجالس ذکر مصائب امام حسین علیه السّلام 


کسانی که در مجالس ذکر او شرکت می‌کنند به خوبی حال و هوای آنجا را درک کرده و ارتباط معنوی عمیقی با حضرتش برقرار می‌سازند، اما بر طبق احادیث و روایات متعدد مجالس آن حضرت دارای ویژگی‌هایی است: 

1- هر کس بنشیند در مجالسی که در آن به امر ائمه علیهم السّلام پرداخته شده و ذکر مصائب آنان است دل او نمی‌میرد در آن روزی که دل‌ها می‌میرند. (19) 

2- اینگونه مجالس محبوب خدا، رسول او و ائمه علیهم السلام می‌باشد.(20) 

3- نَفَس فرد عزادار در آن مجلس تسبیح خداوند است.(21) 

4- این مجالس محل نَظَر حضرت امام حسین علیه السّلام است. زیرا آن جناب در عرش است و از آنجا به سوی سرزمین کربلا و زوّار و گریه‌کنندگان خود نظاره می‌کنند. (22) 

5- ملائکه مقرب خداوند درآن مجلسی حاضر می شوند. 

6- مجلس عزای امام حسین علیه السّلام هر جا بر پا شود آنجا قبه و بارگاه اوست . 

7- معراج گریه‌کنندگان است زیرا که محل نزول صلوات و رحمت الهی و غفران ذنوب و ... است. 

8- این مجالس از دیگر مجالس اشرف و افضل است.(23) 


منابع : 
1- بحارالانوار، ج44، ص289 و کامل الزیارات باب32، ص101 
2- بحارالانوار /278/44/ امالی صدوق مجلسی 17/ ص68 
3- منتهی الآمال ، ج 1، ص 538 
4- منتهی الآمال ، ج 1، ص 539 
5- منتهی الآمال ، ج 1، ص 540 
6- منتهی الآمال ، ج 1، ص 541 
7- منتهی الآمال ، ج 1، ص 542 
8- منتهی الآمال ، ج 1، ص 543 
9- منتخب طریحی/140/2 
10- بحارالانوار /207/45، کامل الزیات باب26 ص81 
11- بحارالانوار /293/44، عوالم /534/17 
12- بحارالانوار /290/44، کامل الزیارات باب 32 ص102 
13- بحارالانوار /305/44، تفسیر امام حسن عسگری (علیه السّلام) ص369 
14- بحارالانوار /207/45، کامل الزیارات باب 26 ص81 
15- بحارالانوار /209/208/45، کامل الزیارات باب ص82 
16- بحارالانوار /207/45، کامل الزیارات باب 26 ص81 
17- بحارالانوار ، ج 45، ص 205 وکامل الزیارات ، باب 26، ص 79 
18- ترجمه خصائص الحسینیه ، ص 257 
19- بحارالانوار /278/44، امالی صدوق مجلسی 17 ص68 
20- بحارالانوار /282/42، قرب الاسناد ص) 18 
21- بحارالانوار /278/44، امالی صدوق ، مجلس 17، ص 68 
22- بحارالانوار /292/44، کامل الزیارات باب 32ص103 
23- ترجمه خصائص الحسینیه ، ص 256

 

این احادیث بخش کوچکی از اهمیت گریه و عزاداری برای امام حسین بود 

که بعید می دانم شما یکی از این ها رو مطالعه کرده باشید !!! 


کامنت بعدی دلیل بی ادب بودنتون رو می نویسم. 

پاسخ:

۱۹ مهر ۹۵، ۰۸:۰۵
دوست من، دلیل بی سوادی من رو بنویسید لطفا. 

این احادیثی که نوشتید به هیچ عنوان حرف من رو نقض نمی کنه 
من می گم برای ثواب گریه نکنیم (نه که برای ثواب گریه کردن ارزش نداره،نه. ارزشش به مراتب پایین تر از گریه کردن به دلیل درک کار بزرگی که امام کردن،حرف من اینه فکر می کنید اشتباه می گم؟)، ظاهر رو نبینیم، ظاهربین نباشیم. 

در ضمن من جوابی که به خانم لبخند دادم رو دو بار اصلاح کردم شما جواب اول من رو خوندید.

خانوم لبخند :)

۱۸ مهر ۹۵ ، ۲۱:۴۴
بلاگری خوب میگفتند که : « در دستگاه حضرت اباعبدلله به نحوه عرض ارادت و کیفیت عزاداری کسی کاری نداشته باشید، باور کنید امام حسین سر عزاداران و عاشقانش با کسی تعارف ندارد. »
به نیات مردم کاری نداشته باشید.
گریه برای مظلومیت امام هم ثواب داره، اما اگه با معرفت باشه بیشتر. این همه حدیث برای فضیلت اشک بر امام هست، خیلی هاشون حتی گریه بر مصیبت رو گفتند. جرا اینطور فکر میکنید؟

پاسخ:

۱۸ مهر ۹۵، ۲۳:۳۴
حرف های من هیچ منافاتی با نظر شما نداره.
ممنون به خاطر حضورتون


محمد حسین

۱۸ مهر ۹۵ ، ۱۵:۰۰
واقعا مظلومه چون هر بی سواد ِ بی تربیتی در موردش می نویسه ... 

پاسخ:

۱۸ مهر ۹۵، ۲۳:۳۶
کجای این متن دلیل بر بی سوادی من بود که من رو بی سواد خطاب کردید؟ 
لطفا بگید تا اگر اشتباهه اصلاح کنم 
ممنون از حضور و نگاه نقادانتون 
:)

درسته ظلمه از قیام امام حسین ع "فقط" گریه ش رو داشته باشیم :(

پاسخ:

۱۸ مهر ۹۵، ۲۳:۳۷
بله 
متاسفانه 
:(

چه خوب گفتید...

پاسخ:

۱۸ مهر ۹۵، ۰۸:۴۷
ممنون 
:)

چقدرررررررررررر خوب نوشتید
واقعا دستتون درد نکنه

پاسخ:

۱۸ مهر ۹۵، ۰۸:۳۹
ممنون:)

بسیار هم عالی.
راستشو بخواین از لحن نگارش تصور کردم که از منبعی برداشته شده. افرین به شما. خیلی خوب بود.
البته به نظرم لغت احمق و باقی جمله در خط آخر یهو شأن و ادبیات خوب متن رو کاهش داد.
این از دیدگاه ادبیش.
از دیدگاه محتوی هم کاملا باهاتون موافقم..
البته در حاشیه بگم که من همیشه تصور میکنم که امام علی مظلوم ترین انسان در طول بشریت بودند.. امام حسین در روز عاشورا از سپاه دشمن پرسیدند چرا قصد ریختن خون من را کرده اید؟ در جواب میگن: بغضا لابیک! از کینه ی پدرت.
تمام ائمه ی ما و همچنین حضرت زهرا بعد از فوت پیامبر به خاطر مظلومیت امام علی کشته شدند..
ان شالله خداوند ما رو در معرفت اون بزرگواران و شناخت راهشون و تزکیه ی عملی کمک کنه.

پاسخ:

۱۸ مهر ۹۵، ۰۸:۴۳
کلمه احمق برای ایجاد شوک تو خواننده نوشته شده. 
حقیقت اینه که دقیقا تو بعضی از مجالس همین اتفاق می افته.

درسته واقعا..ما حسین رو بد فهمیدیم...

پاسخ:

۱۷ مهر ۹۵، ۲۲:۰۷
ممنون 
:)


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

.: جهان از نگاه من :.


بزرگترین دشمن انسان جهل نیست بلکه توهم دانستن است.

| استیون هاوکینگ |

جمله‌ای که در روز رستاخیز باعث تخفیف در مجازات می‌شود:
ما از همان ابتدا نیز علاقه‌ای به دنیا آمدن نداشتیم!

| زمان لرزه - کورت ونه گات |

پتک شکل دهنده یک جامعه در حال رشد به مراتب با اهمیت‌تر از آینه‌ی نمایش‌دهنده‌ی وقایع آن جامعه است.

| جان گریرسون |

ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺳﺨﺖ ﺗﺮﯾﻦ ﺟﺎﯼ ﮐﺎﺭ ﺍینه ﮐﻪ ﺗﻈﺎﻫﺮ ﮐﻨﯽ ﻫﯿﭽﯽ ﻧﺸﺪﻩ.

| گابریل گارسیا مارکز |

همیشه روزهایی هست
که انسان در آن کسانی را که دوست می‌داشته
بیگانه می‌یابد.

| آلبر کامو |

آخرین نوشته
بایگانی